*English*
博士(工学) 、 東京大学 、 課程 、 2012年03月
修士(工学) 、 東京大学 、 課程 、 2009年03月
学士(工学) 、 東京大学 、 課程 、 2007年03月
機械物理系実験Ⅰ 、 2018年度 、 前期 、 専門科目
航空機力学 、 2018年度 、 後期 、 専門科目
設計工学特論(持・工・M) 、 2018年度 、 後期 、 専門科目
設計工学特論(持・工・M) 、 2018年度 、 後期 、 専門科目
信頼性工学特論(工・D 、 2018年度 、 後期 、 専門科目
Corrigendum to “System-size dependence of a jam-absorption driving strategy to remove traffic jam caused by a sag under the presence of traffic instability” [Physica A 600 (2022) 127512] 、 Ryosuke Nishi 、 Physica A 、 640巻 (頁 129680 ~ ) 、 2024年04月 、 学術雑誌 、 単著 、 英語
Bending fatigue strength and impact strength of case-carburized gears subjected to case-depth modification by additional heat treatments(共著) 、 Tomoaki Ikuta, Kazuyoshi Takahama, Kengo Nojima, Ryosuke Nishi, Yuichi Ono, Takao Koide 、 Journal of Mechanical Science and Technology 、 37巻 12号 (頁 6115 ~ 6122) 、 2023年12月 、 学術雑誌 、 査読有り 、 共著 、 英語
Influence of self-disassembly of bridges on collective flow characteristics of swarm robots in a single-lane and periodic system with a gap(共著) 、 Kotaro Ito, Ryosuke Nishi 、 Physica A 、 626巻 (頁 129080 ~ ) 、 2023年09月 、 学術雑誌 、 査読有り 、 共著 、 英語
System-size dependence of a jam-absorption driving strategy to remove traffic jam caused by a sag under the presence of traffic instability(共著) 、 Ryosuke Nishi, Takashi Watanabe 、 Physica A 、 600巻 (頁 127512 ~ ) 、 2022年08月 、 学術雑誌 、 査読有り 、 共著 、 英語
Theoretical conditions for restricting secondary jams in jam-absorption driving scenarios 、 Ryosuke Nishi 、 Physica A 、 542巻 (頁 123393 ~ ) 、 2020年03月 、 学術雑誌 、 査読有り 、 単著 、 英語
渋滞伝播予測付き渋滞吸収運転の数理モデル:予測所要時間を考慮した渋滞除去の評価 、 2017年04月 ~ 継続中 、 若手研究(B) 、 2017年度 、 新規
交通ネットワーク分割手法の改良を通した、MFD交通制御の向上 、 2014年04月 ~ 継続中 、 若手研究(B) 、 2015年度 、 継続
交通ネットワーク分割手法の改良を通した、MFD交通制御の向上 、 2014年04月 ~ 2016年03月 、 若手研究(B) 、 2014年度 、 新規
『数理科学とデータサイエンス』 、 鳥取大学 、 2017年04月 、 鳥取大学サイエンス・アカデミー
2024/03/28 更新