32 件中 1 - 20 件目
Some linguistic issues on the teaching of mathematical proof. 、 Shinno, Y., Miyakawa, T., Mizoguchi, T., Hamanaka, H. & Kunimune, S. 、 roceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (頁 318 ~ 325) 、 2019年 、 学術雑誌 、 査読有り 、 共著 、 英語
中等教育を一貫する論証能力の形成に関する文化論的・人間学的研究:証明のフォーマットに焦点を当てて. 、 溝口達也 、 日本科学教育学会第43回年会論文集 (頁 279 ~ 282) 、 2019年 、 学術雑誌 、 査読有り 、 単著 、 日本語
How Japanese teachers use mathematics textbooks for "kyozai-kenkyu": Characterizing their different uses by paradidactic praxeologies. 、 Mizoguchi, T. & Shinno, Y. ( 、 Proceedings of the Third International Conference on Mathematics Textbook Research and Development (頁 257 ~ 262) 、 2019年 、 学術雑誌 、 査読有り 、 共著 、 英語
Japanese and Thai researchers’ ways of seeing mathematics lesson: A case study intended for the cross-cultural analysis of lesson study. 、 Mizoguchi, T., Inprasitha, M., Changsri, N., Matsuzaki, A., Shinno, Y., Kunseeda, P., and Hayata 、 Journal of Science and Mathematics Education in Southeast Asia 、 40巻 2号 (頁 103 ~ 121) 、 2018年 、 学術雑誌 、 査読有り 、 共著 、 英語
Describing researchers’ ways of seeing a lesson: As the first work of the cross-cultural study on lesson study between Japan and Thailand. 、 Mizoguchi, T., Inprasitha, M., Changsri, N. & Shinno, Y. 、 Pre-proceedings of the 6th International Conference on the Anthropological Theory of the Didactic, (頁 635 ~ 642) 、 2018年 、 国際会議proceedings 、 査読有り 、 共著 、 英語
Challenges in curriculum development for mathematical proof in secondary school: Cultural dimensions to be considered. 、 Shinno, Y., Miyakawa, T., Iwasaki, H., Kunimune, S., Mizoguchi, T., Ishii, T., & Abe, Y. 、 For the learning mathematics: an international journal of mathematics education, 、 38巻 1号 (頁 26 ~ 30) 、 2018年 、 学術雑誌 、 査読有り 、 共著 、 英語
Curriculum evaluation using the theory of layers for mathematical activities: A case of "Functions and Equations III. 、 Abe, Y., Mizoguchi, T. & Otaki, K. 、 Proceedings of the 8th ICMI-East Asia Regional Conference on Mathematics Education 、 1巻 (頁 200 ~ 208) 、 2018年 、 国際会議proceedings 、 査読有り 、 共著 、 日本語
論証カリキュラム開発において考慮すべき事柄. 、 大滝孝治, 濱中裕明, 溝口達也, 熊倉啓之 、 日本数学教育学会第6回春期研究大会論文集 (頁 55 ~ 60) 、 2018年 、 学術雑誌 、 査読有り 、 共著 、 日本語
論証指導における日常言語の影響:AE/EA statementの定式化に伴う困難性に焦点をあてて. 、 真野祐輔, 溝口達也, 濱中裕明, 国宗 進 、 日本数学教育学会第6回春期研究大会論文集 (頁 61 ~ 68) 、 2018年 、 学術雑誌 、 査読有り 、 共著 、 日本語
カリキュラム開発における数学的活動のレイヤー論:「関数と方程式Ⅲ」の開発を事例に 、 阿部好貴,溝口達也,石井英真 、 日本数学教育学会 第5回春期研究大会 論文集 (頁 109 ~ 116) 、 2017年 、 学術雑誌 、 査読有り 、 共著 、 日本語
Researchers’ eyes of seeing a lesson: As the first work of the cross-cultural study on lesson study between Japan and Thailand 、 Mizoguchi, T., Inprasitha, M., Changsri, N., Matsuzaki, A., Shinno, Y., Kunseeda, P., Hayata, T. 、 Proceedings of the 10th International Conference on Educational Research (頁 707 ~ 715) 、 2017年 、 国際会議proceedings 、 査読有り 、 共著 、 英語
分数の大小関係の指導改善に関する研究−有理数の稠密性に着目して− 、 前田静香,, 山中典子,溝口達也 、 鳥取大学数学教育研究 、 19巻 5号 (頁 1 ~ 14) 、 2016年 、 その他 、 査読無し 、 共著 、 日本語
Networking of Mathematical Activities through Units for Curriculum Development: A Case of “Functions and Equations” 、 Tatsuya Mizoguchi & Masaya Yamawaki 、 Proceedings of the 9th International Conference on Educational Research (頁 834 ~ 845) 、 2016年 、 学術雑誌 、 査読有り 、 共著 、 英語
Functions and equations: Developing an integrated curriculum with the required mathematical activities 、 Tatsuya Mizoguchi 、 Proceedings of the 7th ICMI-East Asis Regional Conference on Mathematics Education (頁 625 ~ 637) 、 2015年 、 国際会議proceedings 、 査読有り 、 単著 、 英語
関数のグラフ表現における生徒の座標認識:《大きさ》から《位置》への認識の変容の必要性 、 溝口達也,山脇雅也 、 日本数学教育学会 第48回秋期研究大会発表集録 (頁 327 ~ 330) 、 2015年 、 学術雑誌 、 査読有り 、 共著 、 日本語
ross-Cultural Study of Japanese and Thailand Mathematics Lesson Study: A Research Design 、 Tatsuya Mizoguchi, Maitree Inprasitha, Akio Matsuzaki, Yusuke Shinno, Pimlak Moonpo 、 Proceedings of the 8th International Conference on Educational Research, (頁 599 ~ 607) 、 2015年 、 国際会議proceedings 、 査読有り 、 共著 、 英語
A theoretical framework for curriculum development in the teaching of mathematical proof at the secondary school level 、 Shinno, Y., Miyakawa, T., Iwasaki, H., Kunimune, S., Mizoguchi, T., Ishii, T., Abe, Y. 、 Proceedings of 39th Psychology of Mathematics Education conference 、 4巻 (頁 169 ~ 176) 、 2015年 、 国際会議proceedings 、 査読有り 、 共著 、 英語
カリキュラム開発における数学的活動とそのネットワークの方法論的考察 、 溝口達也 、 日本数学教育学会 第3回春期研究大会論文集 (頁 57 ~ 62) 、 2015年 、 学術雑誌 、 査読有り 、 単著 、 日本語
学校数学に対する要求に我々はどう応えていくか 、 溝口達也 、 新しい算数研究 、 0巻 462号 (頁 32 ~ 33) 、 2009年 、 学術雑誌 、 査読無し 、 単著 、 日本語
Designing the Problem Solving Lesson as an Organization of Students’ Mathematical Activities: For Developing the Grounding of Creativity 、 Tatsuya Mizoguchi 、 鳥取大学地域学部紀要 地域学論集 、 4巻 3号 (頁 309 ~ 326) 、 2008年 、 学術雑誌 、 査読無し 、 単著 、 英語