62 件中 21 - 40 件目
Examination of the effectiveness of Neuroscience-Informed Child Education (NICE) within Japanese School Settings 、 Yuki Matsumoto,Yuma Ishimoto,Yu Takizawa 、 Children and Youth Services Review (頁 105405) 、 2020年08月 、 学術雑誌 、 査読有り 、 単著 、 英語
The Impact on Children's Mental Health of School Closures to Prevent the Spread of the Novel Coronavirus (COVID-19) 、 Yuma Ishimoto,Takahiro Yamane,Yuki Matsumoto,Katsutoshi Kobayashi 、 null 、 2020年06月 、 その他 、 査読無し 、 共著 、 英語
行動的な問題の背景にある「不安障害」と不安への対処法 、 石本雄真 、 月刊 実践障害児教育 、 48巻 6号 (頁 22 ~ 23) 、 2020年05月 、 大学紀要 、 査読無し 、 単著 、 日本語
学校園教員の成長指標調査報告―成長指標尺度の因子分析結果 、 石本雄真,大谷直史,柿内真紀 、 鳥取大学教育研究論集 、 10巻 (頁 33 ~ 38) 、 2020年03月 、 大学紀要 、 査読無し 、 単著 、 日本語
Anxiety Levels of Children with Developmental Disorders in Japan: Based on Reports Provided by Parents 、 Yuma Ishimoto,Takahiro Yamane,Yuki Matsumoto 、 Journal of Autism and Developmental Disorders 、 49巻 9号 (頁 3898 ~ 3905) 、 2019年09月 、 学術雑誌 、 査読有り 、 単著 、 英語
学童保育指導員の仕事と役割に関する質問紙調査報告 、 大谷直史,柿内真紀,石本雄真 、 鳥取大学教育研究論集 、 9巻 (頁 59 ~ 70) 、 2019年02月 、 学術雑誌 、 査読無し 、 共著 、 日本語
The impact of “PEACE” program on children with developmental disorders in community settings. 、 Yuma Ishimoto & Takahiro Yamane 、 ISPA 2018 Abstract Book (頁 123) 、 2018年07月 、 国際会議proceedings 、 査読有り 、 共著 、 英語
心理教育プログラム実施者の実施前後での心理的適応および効力感の変化—発達障害児を対象とするCBTプログラムPEACEの放課後等デイサービスでの実践に関して— 、 石本雄真, 山根隆宏, 松本有貴 、 鳥取大学教育研究論集 、 8巻 (頁 15 ~ 22) 、 2018年03月 、 その他 、 査読無し 、 共著 、 日本語
Investigation into Program Outcomes of FUN FRIENDS, CBT Program for Young Children: Different Evaluation between Teachers and Parents. 、 Yuki Matsumoto & Yuma Ishimoto 、 EABCT 2017 ABSTRACT BOOK (頁 257 ~ 258) 、 2017年09月 、 国際会議proceedings 、 査読有り 、 共著 、 英語
Delivering CBT Program for Children with Developmental Disorders in a Community Setting. 、 Yuma Ishimoto, Yuki Matsumoto & Takahiro Yamane 、 EABCT 2017 ABSTRACT BOOK (頁 311 ~ ) 、 2017年09月 、 国際会議proceedings 、 査読有り 、 共著 、 英語
Examination of FUN FRIENDS: Can We Evaluate CBT Program Outcomes by a Young Child Self-Report? 、 Yuki Matsumoto & Yuma Ishimoto 、 EABCT 2017 ABSTRACT BOOK (頁 303 ~ 304) 、 2017年09月 、 国際会議proceedings 、 査読有り 、 共著 、 英語
教員免許状取得を目指す学生における子どもと関わる課外活動の効果―正課の学習との結び付けに着目して― 、 石本雄真,大谷直史,柿内真紀 、 鳥取大学教育研究論集 、 7巻 (頁 25 ~ 33) 、 2017年03月 、 大学紀要 、 査読無し 、 単著 、 日本語
大学生の小中高等学校段階での心理教育経験および心理教育経験と適応との関連 、 石本雄真・松本有貴 、 鳥取大学教育研究論集 、 7巻 (頁 13 ~ 24) 、 2017年03月 、 大学紀要 、 査読無し 、 共著 、 日本語
児童期・青年期の居場所の分類とその機能の検討—居場所感の要素による居場所の分類— 、 西中華子, 石本雄真 、 発達・臨床心理学研究 、 16巻 (頁 32 ~ 41) 、 2017年03月 、 大学紀要 、 査読有り 、 共著 、 日本語
How to develop a community-based CBT program for children with developmental disorders 、 Yuki Matsumoto, Yuma Ishimoto, & Takahiro Yamane 、 EABCT 2016 ABSTRACT BOOK (頁 540 ~ ) 、 2016年09月 、 国際会議proceedings 、 査読有り 、 共著 、 英語
Development of a CBT program for children with developmental disorders and anxiety implemented by professionals in childcare: Study protocol for a randomized controlled trial. 、 Takahiro Yamane, Yuki Matsumoto, & Yuma Ishimoto 、 EABCT 2016 ABSTRACT BOOK (頁 724 ~ ) 、 2016年09月 、 国際会議proceedings 、 査読有り 、 共著 、 英語
FRIENDS Trial in Japanese Special Needs Education 、 Yuma Ishimoto, Takahiro Yamane, & Yuki Matsumoto 、 EABCT 2016 ABSTRACT BOOK (頁 641 ~ ) 、 2016年09月 、 国際会議proceedings 、 査読有り 、 共著 、 英語
中学生の居場所欠乏感と友人関係のあり方との関連 、 石本雄真・西中華子 、 鳥取大学教育研究論集 、 6巻 (頁 13 ~ 18) 、 2016年03月 、 大学紀要 、 査読無し 、 共著 、 日本語
現代青年の友人関係を捉える新たな視座をより充実したものにするために―千島・村上論文への意見論文― 、 石本雄真 、 青年心理学研究 、 27巻 2号 (頁 165 ~ 170) 、 2016年01月 、 学術雑誌 、 査読無し 、 単著 、 日本語
Brief Cognitive Behavior Therapy (BCBT) in a Japanese School Setting: Preliminary Outcomes on a Single Arm Study. 、 Yuki Matsumoto & Yuma Ishimoto 、 World Academy of Science, Engineering and Technology, International Science Index, Educational and Pedagogical Sciences 、 2巻 6号 (頁 622 ~ ) 、 2015年06月 、 国際会議proceedings 、 査読有り 、 共著 、 英語