62 件中 1 - 20 件目
小中学生用感情リテラシー尺度の作成-SEL実施に際してのアセスメントの用途を想定してー 、 石本雄真 、 鳥取大学教育研究論集 、 15巻 (頁 23 ~ 35) 、 2025年03月 、 大学紀要 、 査読無し 、 単著 、 日本語
Associations between student well-being and classroom adjustment through the mediation of social support in Japanese Primary Schools 、 Yuki Matsumoto, Yu Takizawa & Yuma Ishimoto 、 Social Sciences & Humanities Open 、 11巻 (頁 101383 ~ ) 、 2025年03月 、 学術雑誌 、 査読有り 、 共著 、 英語
Preliminary Trial of a Well-being Diary with Japanese Primary School Students 、 Yuki Matsumoto, Yu Takizawa & Yuma Ishimoto 、 Social and Emotional Learning: Research, Practice, and Policy 、 4巻 (頁 100066 ~ ) 、 2024年09月 、 学術雑誌 、 査読有り 、 共著 、 英語
スクールカウンセラーが新型コロナウイルス感染症拡大期に抱えた課題 、 日潟淳子・石本雄真 、 心理臨床学研究 、 42巻 2号 (頁 131 ~ 142) 、 2024年06月 、 学術雑誌 、 査読有り 、 共著 、 日本語
心肺蘇生法の授業による生徒の意識の変化 、 岸田佳子・石本雄真 、 鳥取大学附属中学校研究紀要 、 55巻 (頁 127 ~ 132) 、 2024年03月 、 大学紀要 、 査読無し 、 共著 、 日本語
4年生時の教員免許状取得の有無および教員採用試験受験の有無と1年生時の意識 、 石本雄真・柿内真紀・大谷直史 、 鳥取大学教育研究論集 、 14巻 (頁 65 ~ 73) 、 2024年03月 、 大学紀要 、 査読無し 、 共著 、 日本語
Effectiveness of universal Social-Emotional Learning programs for Japanese higher education students: A meta-analytic review 、 Yu Takizawa, Yuki Matsumoto, Yuma Ishimoto 、 Health Open Research 、 6巻 5号 、 2024年02月 、 学術雑誌 、 査読有り 、 共著 、 英語
Relationship between teacher and student psychological well-being in a Japanese context 、 Yu Takizawa, Yuki Matsumoto, Yuma Ishimoto 、 International Journal of School & Educational Psychology 、 12巻 1号 (頁 26 ~ 40) 、 2024年01月 、 学術雑誌 、 査読有り 、 共著 、 英語
Effectiveness of universal school-based social-emotional learning programs in promoting social-emotional skills, attitudes towards self and others, positive social behaviors, and improving emotional and conduct problems among Japanese children: a meta-analytic review 、 Yu Takizawa, Matthew Bambling, Yuki Matsumoto, Yuma Ishimoto, Sisira Edirippulige 、 Frontiers in Education 、 8巻 (頁 1228269 ~ ) 、 2023年07月 、 学術雑誌 、 査読有り 、 共著 、 英語
放課後等デイサービスにおける発達障害児を対象とした感情調整支援プログラムの開発と効果検証 、 石本雄真, 北川庄治, 山根隆宏 、 神戸大学大学院人間発達環境学研究科研究紀要 、 16巻 2号 (頁 255 ~ 264) 、 2023年03月 、 大学紀要 、 査読無し 、 共著 、 日本語
レジリエンスについて考える授業の実践 、 岸田佳子, 石本雄真 、 鳥取大学附属中学校研究紀要 、 54巻 (頁 137 ~ 142) 、 2023年03月 、 その他 、 査読無し 、 共著 、 日本語
教員免許状取得希望者へのアンケート調査にみる教職や教員への考えの変化 、 石本雄真 、 鳥取大学教育研究論集 、 13巻 (頁 45 ~ 54) 、 2023年03月 、 大学紀要 、 査読無し 、 単著 、 日本語
COVID-19 の感染拡大予防のための一斉休校が中学生のメンタルヘルスに与える影響 、 石本雄真, 山根隆宏, 小林勝年 、 鳥取大学教育研究論集 、 13巻 (頁 1 ~ 12) 、 2023年03月 、 大学紀要 、 査読無し 、 共著 、 日本語
大学生の正課外活動経験の諸側面が汎用的技能に与える影響 、 石本雄真, 原田新, 山根隆宏, 日潟淳子, 王松, 田仲由佳 、 日本教育工学会論文誌 、 2023年 、 学術雑誌 、 査読有り 、 共著 、 日本語
The impact of gender differences, school adjustment, social interactions, and social activities on emotional and behavioral reactions to the COVID-19 pandemic among Japanese school children 、 Yuma Ishimoto, Takahiro Yamane, Yuki Matsumoto, Yu Takizawa, & Katsutoshi Kobayashi 、 SSM - Mental Health 、 2巻 (頁 100077 ~ ) 、 2022年12月 、 学術雑誌 、 査読有り 、 共著 、 英語
小学校の担任教員と生徒の心理的ウェルビーイングの横断的・縦断的関係性の調査 、 瀧澤悠・石本雄真・松本有貴 、 明治安田こころの健康財団研究助成論文集 、 57巻 (頁 19 ~ 26) 、 2022年11月 、 学術雑誌 、 査読無し 、 共著 、 日本語
Integrating neuroscientific knowledge into psychotherapy amongst Japanese psychotherapists: presence, benefits, needs and cultural barriers 、 Yu Takizawa, Judith Murray, Matthew Bambling, Yuki Matsumoto, Yuma Ishimoto, Takahiro Yamane, & Sisira Edirippulige 、 Asia Pacific Journal of Counselling and Psychotherapy 、 13巻 1号 (頁 81 ~ 100) 、 2022年02月 、 学術雑誌 、 査読有り 、 共著 、 英語
Online training for psychotherapists in Asian contexts: Advantages, challenges, and effective features 、 Yu Takizawa, Judith Murray, Matthew Bambling, Yuki Matsumoto, Yuma Ishimoto, Takahiro Yamane, & Sisira Edirippulige 、 Asia Pacific Journal of Contemporary Education and Communication Technology 、 7巻 1号 (頁 49 ~ 59) 、 2021年02月 、 学術雑誌 、 査読有り 、 共著 、 英語
自閉症スペクトラム障害児の感情調整に関する介入プログラム(PEACE)の開発―支援合宿における予備的検討 、 山根隆宏・石本雄真・松本有貴・辻井正次 、 自閉症スペクトラム研究 、 18巻 2号 (頁 85 ~ 93) 、 2021年02月 、 学術雑誌 、 査読有り 、 共著 、 日本語
Preliminary evidence for the reliability and validity of the Stirling children's well-being scale (SCWBS) with Japanese children. 、 Chizuko Nishida, Yuma Ishimoto, Yu Takizawa, Taiichi Katayama, & Yuki Matsumoto 、 International Journal of Educational Research Open 、 2巻 2号 (頁 100034 ~ ) 、 2021年01月 、 学術雑誌 、 査読有り 、 共著 、 英語