52 件中 1 - 20 件目
4年生時の教員免許状取得の有無および教員採用試験受験の有無と1年生時の意識 、 石本雄真・柿内真紀・大谷直史 、 鳥取大学教育研究論集 、 14巻 (頁 65 ~ 73) 、 2024年03月 、 大学紀要 、 査読無し 、 共著 、 日本語
心肺蘇生法の授業による生徒の意識の変化 、 岸田佳子・石本雄真 、 鳥取大学附属中学校研究紀要 、 55巻 (頁 127 ~ 132) 、 2024年03月 、 大学紀要 、 査読無し 、 共著 、 日本語
Effectiveness of universal school-based social-emotional learning programs in promoting social-emotional skills, attitudes towards self and others, positive social behaviors, and improving emotional and conduct problems among Japanese children: a meta-analytic review 、 Yu Takizawa, Matthew Bambling, Yuki Matsumoto, Yuma Ishimoto, Sisira Edirippulige 、 Frontiers in Education 、 8巻 (頁 1228269 ~ ) 、 2023年07月 、 学術雑誌 、 査読有り 、 共著 、 英語
放課後等デイサービスにおける発達障害児を対象とした感情調整支援プログラムの開発と効果検証 、 石本雄真, 北川庄治, 山根隆宏 、 神戸大学大学院人間発達環境学研究科研究紀要 、 16巻 2号 (頁 255 ~ 264) 、 2023年03月 、 大学紀要 、 査読無し 、 共著 、 日本語
レジリエンスについて考える授業の実践 、 岸田佳子, 石本雄真 、 鳥取大学附属中学校研究紀要 、 54巻 (頁 137 ~ 142) 、 2023年03月 、 その他 、 査読無し 、 共著 、 日本語
教員免許状取得希望者へのアンケート調査にみる教職や教員への考えの変化 、 石本雄真 、 鳥取大学教育研究論集 、 13巻 (頁 45 ~ 54) 、 2023年03月 、 大学紀要 、 査読無し 、 単著 、 日本語
COVID-19 の感染拡大予防のための一斉休校が中学生のメンタルヘルスに与える影響 、 石本雄真, 山根隆宏, 小林勝年 、 鳥取大学教育研究論集 、 13巻 (頁 1 ~ 12) 、 2023年03月 、 大学紀要 、 査読無し 、 共著 、 日本語
大学生の正課外活動経験の諸側面が汎用的技能に与える影響 、 石本雄真, 原田新, 山根隆宏, 日潟淳子, 王松, 田仲由佳 、 日本教育工学会論文誌 、 2023年 、 学術雑誌 、 査読有り 、 共著 、 日本語
The impact of gender differences, school adjustment, social interactions, and social activities on emotional and behavioral reactions to the COVID-19 pandemic among Japanese school children 、 Yuma Ishimoto, Takahiro Yamane, Yuki Matsumoto, Yu Takizawa, & Katsutoshi Kobayashi 、 SSM - Mental Health 、 2巻 (頁 100077 ~ ) 、 2022年12月 、 学術雑誌 、 査読有り 、 共著 、 英語
Integrating neuroscientific knowledge into psychotherapy amongst Japanese psychotherapists: presence, benefits, needs and cultural barriers 、 Yu Takizawa, Judith Murray, Matthew Bambling, Yuki Matsumoto, Yuma Ishimoto, Takahiro Yamane, & Sisira Edirippulige 、 Asia Pacific Journal of Counselling and Psychotherapy 、 13巻 1号 (頁 81 ~ 100) 、 2022年02月 、 学術雑誌 、 査読有り 、 共著 、 英語
Online training for psychotherapists in Asian contexts: Advantages, challenges, and effective features 、 Yu Takizawa, Judith Murray, Matthew Bambling, Yuki Matsumoto, Yuma Ishimoto, Takahiro Yamane, & Sisira Edirippulige 、 Asia Pacific Journal of Contemporary Education and Communication Technology 、 7巻 1号 (頁 49 ~ 59) 、 2021年02月 、 学術雑誌 、 査読有り 、 共著 、 英語
自閉症スペクトラム障害児の感情調整に関する介入プログラム(PEACE)の開発―支援合宿における予備的検討 、 山根隆宏・石本雄真・松本有貴・辻井正次 、 自閉症スペクトラム研究 、 18巻 2号 (頁 85 ~ 93) 、 2021年02月 、 学術雑誌 、 査読有り 、 共著 、 日本語
Preliminary evidence for the reliability and validity of the Stirling children's well-being scale (SCWBS) with Japanese children. 、 Chizuko Nishida, Yuma Ishimoto, Yu Takizawa, Taiichi Katayama, & Yuki Matsumoto 、 International Journal of Educational Research Open 、 2巻 2号 (頁 100034 ~ ) 、 2021年01月 、 学術雑誌 、 査読有り 、 共著 、 英語
Examination of the effectiveness of Neuroscience-Informed Child Education (NICE) within Japanese School Settings 、 Yuki Matsumoto,Yuma Ishimoto,Yu Takizawa 、 Children and Youth Services Review (頁 105405) 、 2020年08月 、 学術雑誌 、 査読有り 、 単著 、 英語
The Impact on Children's Mental Health of School Closures to Prevent the Spread of the Novel Coronavirus (COVID-19) 、 Yuma Ishimoto,Takahiro Yamane,Yuki Matsumoto,Katsutoshi Kobayashi 、 null 、 2020年06月 、 その他 、 査読無し 、 共著 、 英語
学童保育指導員の仕事と役割に関する質問紙調査報告 、 大谷直史,柿内真紀,石本雄真 、 鳥取大学教育研究論集 、 9巻 (頁 59 ~ 70) 、 2019年02月 、 学術雑誌 、 査読無し 、 共著 、 日本語
The impact of “PEACE” program on children with developmental disorders in community settings. 、 Yuma Ishimoto & Takahiro Yamane 、 ISPA 2018 Abstract Book (頁 123) 、 2018年07月 、 国際会議proceedings 、 査読有り 、 共著 、 英語
心理教育プログラム実施者の実施前後での心理的適応および効力感の変化—発達障害児を対象とするCBTプログラムPEACEの放課後等デイサービスでの実践に関して— 、 石本雄真, 山根隆宏, 松本有貴 、 鳥取大学教育研究論集 、 8巻 (頁 15 ~ 22) 、 2018年03月 、 その他 、 査読無し 、 共著 、 日本語
Investigation into Program Outcomes of FUN FRIENDS, CBT Program for Young Children: Different Evaluation between Teachers and Parents. 、 Yuki Matsumoto & Yuma Ishimoto 、 EABCT 2017 ABSTRACT BOOK (頁 257 ~ 258) 、 2017年09月 、 国際会議proceedings 、 査読有り 、 共著 、 英語
Delivering CBT Program for Children with Developmental Disorders in a Community Setting. 、 Yuma Ishimoto, Yuki Matsumoto & Takahiro Yamane 、 EABCT 2017 ABSTRACT BOOK (頁 311 ~ ) 、 2017年09月 、 国際会議proceedings 、 査読有り 、 共著 、 英語